More

    Influencerii: noua cultura pop care a luat cu asalt retelele sociale

    Toti scepticii care au respins marketingul de influenta ca fiind o tendinta trecatoare in faza sa initiala sunt acum cu ochii mari. Disciplina a avansat de la a fi un fenomen marginal pe internet la a deveni un instrument de comunicare popular si relevant. Liderii de opinie digitali au degetul pe pulsul vremurilor: in societatea noastra in miscare rapida, ei ofera Millennials , grupul tinta predominant de influenta, un atu important: proximitatea.

    Influencerii stiu cum sa construiasca prietenii digitale prin interactiunea constanta cu fanii lor. Aceasta apropiere perceputa de idolul venerat trezeste dorinta de a trai ca modelul – exact cu aceste haine, accesorii si gadgeturi. Millennialii sunt prea fericiti sa urmeze recomandarile modelelor lor digitale. De aceea, influentii de moda si frumusete sunt vedetele si fetele publicitare ale zilelor noastre. Cultura pop traditionala a migrat odata cu ei in spatiul digital, iar acum proximitatea, viteza si transparenta determina succesul lor comercial. Pictograme de stil precum MRS BELLA (1,5 milioane de urmaritori Instagram, peste un milion de abonati YouTube) folosesc produse de la diferite marci in videoclipurile si postarile lor – iar adolescentii urmeaza recomandarile sponsorizate.

    Cu toate acestea, astfel de povesti de succes functioneaza doar daca liderul de opinie digital actioneaza in mod consecvent si credibil. De indata ce vedetele de pe internet cedeaza tentatiei de a integra produse in viata lor de zi cu zi pe internet pur si simplu din cauza platii bune, au pierdut. Pentru ca adeptii observa imediat daca produsul promovat nu se incadreaza in contextul specific si propriile convingeri. Si odata ce credibilitatea dispare, nici cea mai mare comunitate de fani nu va ajuta. Apoi influenta si statutul se scad – si odata cu ea si atractivitatea pentru marketeri. Fara credibilitate in randul grupului tinta, un influencer nu mai este interesant pentru colaborarile de brand.

    Ora micro-influencerului

    Multi vad, asadar, micro-influencerii ca viitorii castigatori in batalia pentru atentia tinerilor: lideri de opinie digitali care au o urmarire mai mica decat colegii lor proeminenti cu acoperire de stele, dar sunt in contact mult mai strans cu un stand mult mai specific de grup de egali. De exemplu, Jana, care arata inspirata din viata ei de profesoara de yoga pe contul ei de Instagram, Jana loves Yoga – si coopereaza cu succes cu covorase de yoga sau etichete de super-alimente. Sau Jenny, care blogeaza pe „More than Greens”, inclusiv pe Instagram si Facebook – despre durabilitate, mancare, moda, cosmetice, zero deseuri, calatorii si subiecte care o preocupa personal.

    Micro-ambasadorii reprezinta in mod credibil un subiect si impresioneaza prin abilitatile, creativitatea si diversitatea lor. Datorita numarului mai mic de adepti, cooperarea cu acestia este de obicei semnificativ mai rentabila. Colaborarea cu multe vedete online mai mici, dependente de context este, prin urmare, din ce in ce mai mult in centrul atentiei managerilor de brand. Acest lucru poate duce la povesti de brand autentice si parteneriate pe termen lung. Zilele in care a depins de intinderea ambasadorului, care a fost apoi instrumentalizat ca un pur „canal de distributie”, sunt numarate.

    Orientarea identitara este rege

    Fie ca sunt macro-influenti de mare acoperire sau micro-influenti cu implicare ridicata : ambasadorii digitali cresc intotdeauna reputatia unui brand in randul grupului tinta mai tanar daca sunt autentici si se potrivesc marcii. Pentru a gasi ambasadorul de brand potrivit pentru o cooperare, companiile trebuie sa ia in considerare diversi factori si sa-i evalueze corespunzator in functie de brand, campanie si industrie.

    In viitor, ceea ce va fi mult mai important decat atingerea pur cantitativa a influencerului va fi calitatea interactiunii ambasadorului cu publicul sau, credibilitatea continutului, expertiza si influenta in cadrul grupului de egali. Pentru autenticitatea mesajului brandului, este de asemenea important sa aflam cat de bine se potriveste vedeta digitala cu identitatea marcii.
    Aceasta orientare identitara va determina viitorul marketingului de influenta. Doar atunci cand influencerii si marcile spun impreuna o poveste autentica, pot ajunge emotional la urmas, sa-l convinga si sa continue sa ofere valoare adaugata in viitor.

    Daca actul de echilibrare intre autenticitate, vanzari, diversitate si credibilitate are succes, ambii vor beneficia de cooperare.

    Recente

    Pe acelasi subiect