More

    Strategie organica pe TikTok: de ce este importanta si cum sa creezi una?

    Cum sa creezi o strategie organica pe TikTok. Daca te intrebi cum sa faci videoclipuri excelente TikTok si cauti o strategie de continut organic dovedita. In acest articol, veti descoperi cum sa dezvoltati si sa executati un plan TikTok care functioneaza.

    De ce este importanta o strategie organica pe TikTok?

    In ultimii ani, platformele de retele de socializare s-au folosit de TikTok. De la Facebook la YouTube, fiecare retea sociala si-a gasit un concurent serios in aplicatia video de scurta durata. TikTok este practic un pionier in ceea ce priveste continutul format. In plus, aceste videoclipuri nu necesita un buget mare de publicitate sau o valoare mare de productie. Cel mai de succes videoclip scurt este simplu, autentic si organic.

    Acest lucru face din continutul TikTok o strategie castigatoare pentru majoritatea marcilor. In special startup-urile sau companiile de comert electronic care au buget redus. Exista trei beneficii principale de a fi pe platforma.

    • Costuri de marketing: Daca aveti continut bun, puteti avea un impact mare asupra TikTok fara a cheltui pe reclamele TikTok.
    • Acoperire buna: videoclipurile scurte sunt cel mai popular format media online. Continutul organic TikTok va va ajuta sa castigati si sa pastrati atentia publicului tinta.
    • Continut reutilizabil: odata ce ati creat continut video de scurta durata pentru platforma, il puteti reutiliza pe alte retele sociale. Asta pentru a economisi timp si efort.

    Cele 3 tipuri de continut de care are nevoie o companie pe TikTok

    In acest ghid, vom analiza cum sa creati o strategie de marketing TikTok de succes cu continut organic care sa atraga atentia si conversiile pe TikTok. Acestea sunt trei tipuri cheie de continut care va transmit mesajul, identitatea marcii si comunitatea. Fiecare marca este diferita, dar veti vedea aici unii dintre cei mai obisnuiti piloni de continut. Majoritatea marcilor de pe TikTok vor trebui sa creeze continut care sa includa:

    • Continut in tendinte care colecteaza sunet viral, glume si stiluri pe TikTok.
    • Continut legat de marca, care ii face pe spectatori sa revina pentru mai multe.
    • Continut de implicare in comunitate pentru a va activa adeptii si pentru a va crea clienti loiali.  

    Strategie organica pe TikTok: continut in tendinte pe TikTok

    Pe TikTok, tendintele inseamna audio. Diferite clipuri audio functioneaza ca hashtag-uri pe platforma. Puteti atinge sunetul de fundal al unui videoclip pentru a vedea mai multe videoclipuri care folosesc acelasi sunet. Puteti folosi acel sunet si in videoclipurile dvs. Aproape intotdeauna, sunetul va fi asociat cu o anumita meme sau gluma. Tendintele sunt un pilon puternic al continutului organic, deoarece au potentialul de a deveni virale. Daca postati un videoclip folosind tendinta potrivita la momentul potrivit, puteti obtine milioane de vizionari. 

    Cu toate acestea, tendintele incep si se termina rapid. Va trebui sa fii la curent cu ceea ce se intampla pe TikTok. Daca vedeti un sablon video care s-ar putea potrivit pentru marca dvs., verificati pentru a vedea cati alti oameni trec pe trend. Nu incerca sa postezi la fiecare tendinta pe care o vezi. In schimb, concentrati-va pe tendintele care va pot ajuta sa va transmiteti mesajul. Pentru a converti spectatorii de videoclipuri in tendinte in clienti noi, veti avea nevoie si de continut original.

    Strategie organica pe TikTok: continut original

    Continutul original este cel mai important pilon al strategiei de continut organic TikTok. Videoclipurile unice despre marca, povestea, procesul, produsele si serviciile dvs. va vor oferi un public dedicat de fani. Spre deosebire de videoclipurile in tendinte, nu vei concura cu altii pentru atentie pe acelasi subiect. Puteti crea ceva cu totul nou. Puteti produce videoclipuri care incurajeaza oamenii sa revina si sa vizioneze mai mult continut. Cand creati aceste videoclipuri, spuneti foarte clar ca fac parte dintr-o serie.

    Adaugati o suprapunere de text care indica faptul ca videoclipul face parte dintr-o serie; de exemplu, partea 1. In acest fel, daca cineva da peste un videoclip ulterior, va vizita profilul tau pentru a vedea clipurile anterioare. TikTok are, de asemenea, o functie de liste de redare, astfel incat sa poti grupa seriale in partea de sus a paginii tale de profil. Acest lucru face si mai usor pentru oameni sa va gaseasca continutul. 

    O parte semnificativa a videoclipurilor tale originale ar trebui sa se concentreze pe produsele si serviciile tale. Incercati sa gasiti modalitati distractive si captivante de a prezenta diferite caracteristici ale produsului, tutoriale, trucuri, sfaturi si trucuri. Videoclipuri ca acesta ar trebui sa alcatuiasca majoritatea continutului tau organic pe TikTok.

    Strategie organica pe TikTok: Continut de implicare a comunitatii

    Implicarea comunitatii este ultimul pilon al strategiei de continut organic TikTok si fiecare brand ar trebui sa-l includa. TikTok este unic printre platformele de social media, deoarece va permite sa raspundeti instantaneu la comentariile la videoclipurile dvs. cu noi raspunsuri video. Pe langa aprecierea si raspunsul la comentarii in format text, ar trebui sa utilizati functia de raspuns video pentru a creste productia de continut original.

    Participarea comunitatii are doua scopuri principale. In primul rand, cresteti impactul continutului original, raspunzand la comentarii la clipurile originale. In plus, construiti relatii cu potentiali clienti. Va puteti gandi la asta ca la o palnie de continut. Continutul in tendinte atrage noi spectatori catre profilul tau. Dar, continutul original le pastreaza atentia, iar implicarea comunitatii le cimenteaza loialitatea.

    Cum sa scrieti si sa editati continutul dvs. TikTok pentru succes

    Odata ce va dati seama ce tipuri de continut doriti sa publicati, este timpul sa dezvoltati un flux de continut. 

    • Scripturi de continut: planificati fiecare cuvant, cadru, efect special si suprapunere de text din videoclipul dvs.
    • Crearea continutului: filmati scurtul videoclip conform scenariului dvs.
    • Editare si aprobare. Adaugati orice efecte suplimentare, reduceti timpul inutil si obtineti aprobarea finala pentru publicare. In mod ideal, ar trebui sa aveti videoclipuri aprobate cu cel putin o saptamana inainte de a fi publicate.

    Strategie organica pe TikTok: De ce sa va scrieti continutul

    Scrierea unui videoclip TikTok poate suna exagerat. Dar exista motive foarte bune pentru a va scrie continutul organic cu atata precizie. In primul rand, economiseste timp pe termen lung. Este mai usor sa creezi continut rapid atunci cand ai un plan clar. Crearea unui script va protejeaza si de producerea de continut care nu are un obiectiv clar sau deschidere puternica. Cand ai putin timp, nu-ti poti permite sa fii lenes sau plictisitor. Scrierea unui scenariu va ajuta sa va mentineti concentrarea continutului.

    Un script poate fi util si atunci cand lucrati cu creatori de continut sau influenti. Aceasta inseamna ca niciun punct de discutie nu va fi trecut cu vederea. In cele din urma, un script face mai usor sa priviti inapoi la continutul dvs. si sa vedeti ce a functionat. Puteti testa diferite elemente dintr-o serie de continut sau puteti monitoriza care stiluri video au cel mai mult implicare.

    Strategie organica pe TikTok: Cum sa scrieti continut TikTok

    Un scenariu de continut ar trebui sa aiba o schita verbala aproximativa a ceea ce doriti sa spuneti. Acest lucru nu trebuie sa fie cuvant cu cuvant, doar suficiente detalii pentru a va asigura ca va amintiti tot ce doriti sa includeti. De asemenea, ar trebui sa aveti un plan pentru elementele vizuale pe care doriti sa le includeti. De exemplu, daca urmati o anumita tendinta sau un sablon video. Daca trebuie sa includeti fotografii ale unui anumit produs sau scena.

    Sau, daca veti folosi un anumit sunet, alegeti acest lucru in prealabil pentru a seta tonul continutului dvs. Scrieti o schita detaliata a oricaror suprapuneri de text pe care doriti sa le includeti. De asemenea, puteti specifica stilul sau dimensiunea fontului pe care doriti sa il utilizati.

    Descrieti tonul general al videoclipului. De asemenea, poate oferi sfaturi pentru limbajul corpului, starea de spirit si stilul de vorbire. Listati orice efecte speciale, filtre sau efecte sonore si cand sa le utilizati.

    Este o idee buna sa includeti linkuri specifice catre orice inspiratie audio, video sau efecte speciale pe care o utilizati. In timp, veti construi o biblioteca de referinta cu elemente video care functioneaza bine. Ceea ce va va economisi si mai mult timp pentru crearea de continut viitoare.

    Cum sa editati continutul TikTok

    Cand vine vorba de editarea videoclipului dvs. scurt, aveti doua optiuni: instrumentele de editare native ale TikTok sau aplicatii terte. Instrumentele de editare native ale TikTok sunt destul de bune. Acestea includ deja filtre, instrumente de retusare, efecte, instrumente de colaj foto. De asemenea, diverse optiuni de suprapunere si efecte speciale.

    Cu toate acestea, daca aveti timp sa utilizati instrumente de editare externe, una dintre cele mai bune aplicatii este CapCut. Pentru ca a fost creat de ByteDance, compania din spatele TikTok. CapCut are toate instrumentele de baza de editare TikTok plus capabilitati suplimentare. Are chiar si marele avantaj de a exporta videoclipuri fara filigranul TikTok. Aceasta inseamna ca puteti reposta continutul video editat pe alte retele sociale fara a include eticheta TikTok.

    Strategie organica pe TikTok: stabiliti o frecventa de postare durabila

    Pe orice retea de socializare, consecventa este cheia. Postarea unui videoclip uimitor pe an nu va va aduce rezultate. Postarea a cinci videoclipuri in fiecare saptamana va va oferi un public larg si activ. Va trebui sa stabiliti o cadenta de publicare care sa mentina calitatea si cantitatea. Cea mai buna frecventa pentru majoritatea marcilor este de cinci pana la sapte postari pe saptamana. Totusi, daca poti fi consecvent doar cu trei postari pe saptamana, este mai bine sa te tii de acel numar decat sa postezi inconsecvent.

    Puteti face lucrurile mai usor pentru dvs. folosind instrumente de programare. Puteti programa postari video prin aplicatia desktop TikTok. Sau prin aplicatii terta parte, cum ar fi Later. Instrumente precum Later va vor ajuta, de asemenea, sa redistribuiti continutul pe alte retele sociale.

    Strategie organica pe TikTok: Adopta un personaj

    Stilul de postare al lui TikTok este de obicei la persoana intai. Videoclipurile arata o persoana in fata camerei. Dar cine ar trebui sa fie acea persoana? Poti fi creativ cu personajul tau creat. Trebuie sa te gandesti cui vrei sa-i arati brandul. De asemenea, aveti optiunea de a lucra cu creatori de continut sau influenti pentru a va extinde personalitatea creatorului.

    Unele marci aleg sa nu arate niciodata o fata umana sau sa foloseasca in schimb o mascota. Dar acestea tind sa fie marci care sunt deja mari. Daca inca iti construiesti publicul, atunci o atingere umana te va ajuta sa te conectezi cu mai multi oameni.

    Strategie organica pe TikTok: Hashtag-uri

    O alta tactica care ar putea sa te intereseze de strategia ta de marketing TikTok este utilizarea hashtag-urilor pentru a te clasa mai sus in rezultatele cautarii. Va trebui sa faci niste cercetari pentru asta. Puteti folosi un generator de hashtag-uri online pentru a va ajuta cu idei. Puteti folosi un site web precum tiktokhashtags. Odata ce aveti o lista, puteti incepe sa scrieti hashtag-uri pe TikTok pentru referinta ulterioara.

    Urmatorul pas este sa incepeti sa faceti o analiza competitiva. Incepeti sa faceti o lista cu cele mai utilizate hashtag-uri. Acest lucru va va ajuta sa va faceti o idee mai buna despre ce hashtag-uri obtin cea mai mare implicare. Hashtag-urile mai putin utilizate va vor ajuta, de asemenea, sa va cresteti acoperirea. Pentru ca este mult mai greu sa te clasificam sub hashtag-uri populare atunci cand ai inceput.

    O regula de baza buna este sa ramaneti cu sase hashtag-uri. Doua hashtag-uri virale, doua hashtag-uri in tendinte si 2 etichete specifice videoclipurilor, care sunt mai putin frecvente. Aceasta este o platforma in continua schimbare, cu tendinte care vin si trec intr-o clipa. Trebuie sa va asigurati ca verificati aceste hashtag-uri in fiecare saptamana pentru a va asigura ca continua sa fie in tendinte si sa se claseze bine. Aceasta cercetare este importanta pentru strategia generala de marketing organic pe TikTok.

    Cele mai bune practici video TikTok

    Conform analizei interne a datelor TikTok, aceste sfaturi te pot ajuta cu videoclipurile tale TikTok.

    • Inregistrare la rezolutie inalta: videoclipurile cu o rezolutie de 720p sau mai mare inregistreaza in medie cu 5,4% mai multe afisari.
    •  Adaugati sunete: Deoarece TikTok este un mediu de sunet, adaugarea de sunet la videoclipul dvs., cum ar fi un sunet comercial, voce off sau vorbirea cu camera va poate creste semnificativ impresiile. 93% dintre videoclipurile cu cele mai bune performante folosesc audio.
    • Fiti scurt, dar nu prea scurt: 1 din 4 videoclipuri cu cele mai bune performante au o durata cuprinsa intre 21 si 34 de secunde. In plus, se observa o crestere medie de 1,6% a afisarilor.
    • Accesati ecranul complet: videoclipurile care umplu intregul ecran inregistreaza o crestere de 60,5% a afisarilor. Eliminati orice spatiu negru si formatati videoclipul la raportul de aspect 9:16 folosind instrumentele creative ale TikTok din aplicatie.
    • Gandeste-te vertical: videoclipurile filmate in format vertical inregistreaza o crestere de 40,1% a afisarilor decat videoclipurile care utilizeaza un raport de aspect patrat sau orizontal.

    Urmariti performanta TikTok

    Dupa ce ti-ai creat continutul, urmareste cum merge prin contul tau TikTok for Business. Aceste analize va pot ajuta sa vedeti ce functioneaza bine, astfel incat sa puteti profita de elan si sa continuati sa va imbunatatiti abordarea.

    Investeste in optiuni de plata

    Alegeti postarile cu cele mai bune performante si folositi instrumente platite pentru a va creste publicul TikTok. Instrumentele platite va pot ajuta sa va atingeti obiectivele de afaceri. De exemplu, generarea mai multor vizionari ale videoclipurilor, castigarea de adepti sau cresterea vizitelor pe site. Instrumentul de promovare va permite sa va transformati rapid si usor continutul organic intr-un anunt. Toate in aplicatia mobila si in bugetul stabilit. Ar trebui sa urmati aceste sfaturi pentru ca anuntul dvs. sa ajunga la mai multe persoane:

    1. Alegeti directionarea generica: incercati un anunt fara directionare in functie de varsta, sex sau interes.
    2. Realizati videoclipuri de mai putin de 30 de secunde.
    3. Durata anuntului dvs. este de 2-3 zile, astfel incat sa puteti testa rezultatele.

    Fii flexibil cu strategia ta TikTok

    Cel mai important, nu uita sa fii fidel tie, brandului tau si sa fii flexibil. Comunitatea TikTok apreciaza continutul organic si autenticitatea. De aceea, incercarea unei abordari combinate organice si platite este perfecta pentru proprietarii de afaceri mici. Mai ales daca doresc sa-si stabileasca o prezenta si sa-si construiasca comunitatea TikTok. Cu cat postezi mai consecvent, cu atat este mai probabil sa creezi ceva care sa rezoneze cu publicul tau, sa-ti mareasca vizionarile si sa cresti vanzarile pentru afacerea ta.

    Recente

    Pe acelasi subiect