Care este pozitia corecta pentru un somn odihnitor

Marea majoritate a oamenilor au probleme cu somnul, sufera de insomnii si desi dorm suficiente ore pe noape, se trezesc obositi si epuizati. Iata care sunt pozitiile corecte pentru un somn odihnitor si efectele benefice alea acestora!

Pozitia intinsa pe spate

Specialistii ne invata care este cea mai recomandata pozitie de somn daca vrem sa ne trezism fresh si odihniti.

Daca dormi pe spate, vei aduce beneficii gatului, coloanei vertebrale si capului, deoarece mentine o pozitie neutra a acestora. De asemenea, capul fiind mai sus decat esofagul, impiedica refluxul acid si produsele ingurgitate nu vor veni inapoi.

Un alt avantaj daca dormi intinsa pe spate este preventia ridurilor, iar greutatea sanilor e pe deplin sutinuta, fapt ce-i mentine fermi si impiedica lasarea acestora.

Nu este indicat sa dormi pe spate daca sforai si este recomandat sa iti asezi capul pe o perna moale din puf de rata.

Pozitia laterala

Aceasta pozitie este recomandata mai ales femeilor insarcinate, astfel avand o circulatie sangvina optima. De asemenea, previne durerile de gat si de spate, diminueaza sforaitul, dar nu este recomandata pentru sani si piele.

Dormitul pe o parte mentine coloana alungita si puteti scapa de durerile de spate provocate de curbarea coloanei.

Perna perfecta este una groasa. Este nevoie sa se umple spatiul de deasupra umarului astfel incat capul si gatul sa fie sustinute in pozitie neutra.

Pozitia fetala

Persoanele care dorm in aceasta pozitie , dimineata ar putea avea dureri , mai ales daca sufera de artrita. Pozitia fetala nu este recomandata, deoarece limiteaza respratia, creste aparitia ridurilor, iar sanii va vor fi afectati. De asemenea, nu va arcuiti prea mult spatele, deoarece este posibil sa aveti dureri foarte mari dimineata.

Perna perfecta este una plina, la fel ca si in cazul pozitiei laterale, pentru a oferi suportul adecvat pentru cap si gat.

Pozitia pe burta

Aceasta pozitie face dificila mentinerea unei pozitii neutre a coloanei vertebrale, si nu este recomandata, mai ales daca suferiti de afectiuni ale coloanei vertebrale. De asemenea, acesta pozitie de somn exercita presiune asupra articulatiilor si muschilor care poate deveni dureroasa. Aceasta pozitie de somn afecteaza gatul, fermitatea sanilor si favorizeaza aparitia ridurilor.

Daca sforaiti, aceasta pozitie este propice, deoarece caile respiratorii sunt mai deschise.

Este recomandat sa dormiti fara perna, sau cu o perna plata.