Magazin online sau magazin clasic? Ce e mai bine sa alegi

Ce alegem atunci cand vrem sa deschidem un magazin? Ne orientam catre unul fizic sau alegem sa construim un magazin virtual? Despre care sunt avantajele dar si dezavantajele fiecarei optiuni in parte, vom discuta mai amanuntit in continuarea acestui articol.

Magazinul online –  Avantaje si dezavantaje

Unul dintre cele mai mari avantaje ale unui magazin online este acela ca nu necesita costuri prea mari, in comparatie cu magazinul fizic. La un magazin online vei avea de platit cel mult constructia acestuia si mententata lui, de care se va ocupa o firma specializata. Pe thc.ro poti gasi informatiile necesare si costurile eferente serviciilor de acest gen, pentru a-ti face o idee in legatura cu ce anume implica tot acest proces.

 Un alt avantaj este acela ca un magazin online este disponibil clientilor non-stop, lucru care nu se intampla atunci cand vorbim de un magazin fizic, care are un program zilnic prestabilit. Un dezavantaj al magazinului virtual ar fi acela ca toate produsele comandate de catre clienti trebuie sa fie impachetate inainte de a fi expediate, ceea ce inseamna costuri in plus, dar si mai mult timp necesar acestui proces. Mai exista si acele cazuri in care produsele sunt returnate de catre client, iar costurile acestora sunt in general suportate tot de magazinele online.

Printre avantaje se mai numara si faptul ca poti lucra atunci cand iti doresti, din locatia care doresti, ceea ce iti ofera flexibilitate de lucru. Numarul de magazine online a crescut semnificativ in ultimii ani, ceea ce inseamna ca si concurenta este destul de mare in prezent, lucru care poate fi considerat un real dezavantaj. In ceea ce priveste promovarea, magazinele online sunt de departe mult mai simplu si ieftin de promovat decat magazinele fizice, ceea ce le face sa fie mult mai populare in randul antreprenorilor.                                                      

Magazinul clasic – Avantaje si dezavantaje

Atunci cand ne gandim sa deschidem un magazin clasic, este important sa luam in considerare atat avantajele cat si deazvantajele acestuia pentru a stii cu exactitate daca aceasta solutie este una potrivita pentru noi. In cazul in care magazinul fizic este amplasat intr-un loc prielnic, cu vad, sansele sa atragi un numar mare de clienti, cresc semnificativ. 

Spre exemplu, nu ai reusit sa mananci acasa sau pur si simplu nu ti-ai luat nimic de mancare la tine, ceea ce te face sa te opresti in primul magazin pentru a cumparat tot ceea ce iti trebuie. Ei bine, un magazin online cu produse alimentare nu va fi potrivit pentru o astfel de situatie, ceea ce face ca magazinul fizic sa detina un real avantaj din acest punct de vedere. Intr-un magazin fizic, clientul intra pur si simplu si cumpara ceea ce are nevoie, iar angajatul nu trebuie sa impacheteze produsul respectiv, ci cel mult sa il puna intr-o punga.

 Acest lucru nu se intampla in cazul magazinelor online, unde fiecare produs comandat trebuie sa fie special ambalat, procedeu care implica evident mai mult timp dar si costuri mai mari. Printre dezavantajele unui magazin clasic se numara costurile foarte mari de mentenanta, cum ar fi chiria, utilitatile, serviciile de securitate, etc, dar si taxele care trebuie platite la stat si salariile angajatilor.

In concluzie, pune in balanta toate aceste avantaje si dezavantaje ale magazinelor online si ale celor fizice, si alege varianta care ti se potriveste cel mai bine. Daca dispui totusi de un buget ceva mai mare, atunci deschiderea unui magazin clasic se poate dovedi a fi alegerea cea mai potrivita pentru tine.

 Prin urmare, nu mai sta pe ganduri si pune-te pe treaba, inainte ca piata sa devina suprasaturata atat de magazine virtuale cat si de magazine clasice.