More

    Top 13 functii noi in Microsoft Office 2013

    Se apropie 29 ianuarie, ziua in care Microsoft va arata lumii cea mai recenta versiune a suitei sale de birou, Office 2013, fara indoiala calul sau de munca in lumea corporativa. Compania a implementat mai multe modificari pentru a aduce sistemul in ton cu reinnoirile Windows 8, dintre care cateva le-am putut vedea deja in versiunea beta.

    1. Office va avea acum integrare completa in „cloud”.

    Daca sunteti conectat la Internet si sunteti abonat la Microsoft, toate documentele pe care le salvati in Office sunt salvate automat si in SkyDrive, la fel si setarile personale si chiar si dictionarele. Ideea este ca poti ocupa Office oriunde in acelasi mod in care l-ai inchis ultima data.

    2. Markere automate

    Ti s-a intamplat sa inchizi un document si cand il deschizi cursorul sa fie pe prima pagina si sa nu stii unde lucrai inainte? Ei bine, acum Office are optiunea de a salva automat ultima pozitie in care lucrati la document. Astfel, il puteti deschide in orice alt loc si continua in acelasi loc in care ati fost.

    3. Rulati aplicatii in cadrul programelor Office

    Sunt similare cu plugin-urile actuale, dar cu propriul „app store”, asa ca nimic nu va impiedica sa apara programe utile care completeaza functiile Office (daca atrage suficienta atentie dezvoltatorilor).

    4. „Cerneala digitala”

    Office va permite acum sa scrieti note, sa desenati, sa editati si sa stergeti continut de pe documente si sa accesati functii folosind degetele (daca utilizati cu un ecran tactil), un stylus sau un mouse. Ideal pentru utilizare pe computere hibride sau pe Surface.

    5. Outlook integreaza acum retelele sociale

    Noul Office iti va permite acum sa fii mereu conectat la retelele tale sociale, deoarece contactele Outlook pot fi imbinate intr-o singura vizualizare, reducand contactele duplicate si oferindu-ti cele mai recente stiri de la persoanele pe care le cunosti pe Facebook, LinkedIn etc.

    6. Word poate acum deschide si edita fisiere PDF

    Nu mai este necesar sa descarcati pluginuri sau sa convertiti fisiere in .doc pentru a le edita si a le converti inapoi in .pdf, deoarece veti putea copia texte, edita tabele si modifica orice tip de continut in mod nativ in Word.

    7. PowerPoint va arata acum carduri cu adnotari

    Daca faceti o prezentare si uitati ceva, PowerPoint va poate afisa acum un card cu adnotari pe ecranul notebook-ului in timp ce proiectorul continua sa arate diapozitivul. De asemenea, puteti vizualiza diapozitivele viitoare, puteti mari, vizualiza un cronometru si multe altele. Al doilea ecran va afisa intotdeauna ultimul diapozitiv.

    8. Un consilier imbunatatit pentru diagrame in Excel

    Consultantul diagrama recomanda acum cea mai buna optiune bazata pe date si va permite sa editati continutul intr-un mod simplu printr-un buton. Procesul de stergere a diagramei, schimbarea unei optiuni mici si recrearea acesteia nu va mai fi necesar.

    9. Outlook va va reaminti daca trebuie sa atasati un fisier

    „Iti trimit fisierul aici”, „hei, nu am primit nimic”, „ahh, am uitat sa-l atasez”. Acesta va fi un lucru din trecut, deoarece noul Outlook poate detecta anumite cuvinte cheie si expresii intr-un e-mail, presupunand ca va lipseste un fisier atasat pentru a va avertiza cand apasati „Trimite”.

    10. Noi optiuni pentru a cauta imagini

    La introducerea unei imagini se putea apela la cele care erau deja preinstalate sau la cele de pe computer, dar acum poti cauta prin Bing, sau apelezi la cele din contul tau SkyDrive sau Flickr.

    11. Integrare cu Skype

    Dupa ce a cumparat compania de telefonie VoIP, Microsoft a decis sa-si integreze serviciile in noul Office 2013, care va livra si 60 de minute de apeluri internationale in fiecare luna abonatilor Office.

    12. Usurinta in utilizare pe ecrane tactile

    Office va avea un mod pentru ecranele tactile care va consta in ceva destul de simplu, dar util: Toate optiunile si butoanele vor fi putin mai separate pentru a fi selectate de degetele noastre, care sunt mult mai late decat un indicator al mouse-ului.

    13. Un nou design „Modern”.

    Office s-a schimbat pentru a semana cu noua interfata Windows 8 si, in timp ce meniul Panglica este pastrat , pictogramele prezinta acum culori de baza, plate. Nu mai exista glosuri si reliefuri care simuleaza ca un buton are trei dimensiuni.

    Recente

    Pe acelasi subiect