Acesta este modul in care va functiona facturarea instantanee atunci cand oferi „cardul” la achizitiile tale

Serviciul de Administrare Fiscala (SAT) si Asociatia Bancilor din Mexic (ABM) au anuntat ca in primul trimestru al anului 2020 vor lansa facturarea instantanee prin plata cu cardul de credit si debit.

Acesta este un nou mecanism de plata care va permite contribuabililor sa genereze o factura electronica in momentul in care oamenii dau „cardul” printr-un terminal de punct de vanzare (POS).

SAT si ABM se asigura ca, cu facturare instantanee, oamenii nu vor mai trebui sa-si detina datele din Registrul Federal de Contribuabili (RFC) tiparite sau incapsulate peste tot pentru a solicita o factura si nici nu vor trebui sa scrie sau sa scrie in casuta fiecaruia. afaceri cu cifrele RFC, deoarece aceste informatii vor fi acum in chipul cardurilor de credit si de debit.

Margarita Rios-Farjat, seful SAT, a spus ca factura instant este o noua metoda de plata care in faza sa initiala va fi voluntara, adica fiecare persoana va decide daca isi incarca RFC-ul pe cip-ul cardurilor, daca decide sa faca acest lucru, ca nu inseamna ca toate achizitiile efectuate cu cardul vor fi facturate, deoarece aceasta va fi si o decizie voluntara a oamenilor.

„Ideea este ca contribuabilul sau clientul in momentul in care solicita o factura daca plateste cu cardul, uita sa genereze factura si nu mai trebuie sa vada acea factura, sunt eliberati de acea procedura”, a explicat el.

Luis Nino de Rivera, presedintele ABM, a subliniat ca cardurile de credit si de debit functioneaza doar intr-un terminal de punct de vanzare, prin urmare, este in acel dispozitiv unde va fi produsa factura instantanee.

Pentru a respecta emiterea facturilor, POS-urile au trecut printr-un proces de reprogramare, in asa fel incat pentru a genera factura POS-ul va trebui sa comunice cu SAT-ul, SAT-ul va verifica daca RFC-ul este corect si imediat fi emis.factura.

Cum ajunge RFC-ul meu la cipul cardului meu?

RFC-ul va fi stocat in cipul cardurilor de credit si de debit, dupa ce ABM a reusit ca RFC-ul sa poata fi inregistrat in cele 100 de milioane de carduri de debit si 25 de milioane de carduri de credit curente care sunt utilizate in prezent de oameni. RFC-ul pe care il vor avea cardurile va fi cel ales de persoana.

Adica, oamenii nu vor trebui sa-si schimbe materialele plastice, deoarece RFC-ul poate fi incarcat pe cardurile cu cip actuale.

„RFC-ul poate fi acum introdus in cip, apoi, POS-ul va putea citi RFC-ul acelui cip pe masura ce citeste celelalte informatii, terminalul va fi comunicat la SAT, SAT-ul va valida RFC-ul si va fi capabil sa emita factura”, a explicat Nino de Rivera.

Banca va inregistra RFC-ul meu pe cipul cardului meu?

Raspunsul este nu. SAT si ABM au subliniat ca RFC-ul de pe cip este o decizie personala, fiecare posesor de card decide daca doreste sau nu, daca doreste ca RFC-ul sa fie pe cip va trebui sa-l furnizeze atunci cand se afla intr-o banca, stabilire sau loc unde exista un POS.

„Mai intai trebuie sa pui RFC-ul pe cip intr-un POS si apoi poti tranzactiona. Va trebui sa pui cardul in POS, iar POS-ul va avea optiunea de a pune cip-ul pe el. RFC-ul poate fi inregistrat. pe cip atunci cand mergi sa faci o tranzactie sau fara a face tranzactia.

„Adica oamenii vor putea sa mearga in orice loc unde exista un POS si sa spuna: vreau sa-mi introduc RFC, POS-ul va da optiunea de a introduce informatiile RFC si in acel moment RFC-ul este inregistrat pe cipul RFC”, a punctat el copilul lui Rivera.

Este important sa retineti ca, chiar daca RFC-ul este deja inregistrat pe cardul dvs., acest lucru nu va implica ca toate achizitiile dvs. vor fi facturate, dar avantajul este ca nu va mai trebui sa va dati RFC-ul in fiecare loc, deoarece vor fi deja inregistrate.

Katya Arroyo, Administratorul General al Serviciilor pentru Contribuabili, a subliniat ca fiecare card va avea capacitatea doar pentru un RFC, asa ca trebuie avut grija ca RFC-ul care este inregistrat sa fie cel corect pentru persoane fizice si companii.

In cazul diurnelor -a adaugat el- unele dependente sau firme dau carduri speciale, acele carduri ar trebui sa aiba RFC-ul firmei sau companiei pentru a face factura corespunzatoare. Cu alte cuvinte, cardurile sunt personalizate pentru detinatorul informatiilor, nu pentru un tert, astfel incat informatiile personale sunt ceea ce vor fi inregistrate facturile.