More

    Ce presupune meseria de „influencer” si de ce ar trebui tratata cu prudenta?

    Influenceri. Termenul, care a ajuns in dictionar, inseamna „pionier” sau literalmente „influencer”. Cuvantul „influencer” inseamna o persoana care „care este deosebit de cunoscut [si] influent in retelele sociale [si] anumite mesaje publicitare, opinii etc. transmis.” Influencerii pot avea o influenta semnificativa asupra opiniilor „followerilor” lor, adica a persoanelor care urmaresc in mod regulat viata influentelor prin intermediul retelelor sociale precum Instagram, YouTube si Twitter.

    Influencerii isi modeleaza opiniile cu declaratii politice, de exemplu, sau incurajandu-i sa tina o dieta sau sa cumpere produse. Unii vor sa fie ca ei, altii sunt enervati de hype-ul de care se bucura, deoarece cred in presupunerea populara ca influentatorii stau pe plaja si castiga bani pentru ca nu fac nimic. Ceea ce unii oameni nu realizeaza este ca multe hoteluri sponsorizeaza excursii, de exemplu, pentru ca apoi influencerii (trebuie) sa-si faca publicitate statiunilor.

    Dar de ce primesc atat de multa atentie influencerii in dezbaterea media, mai ales cand vine vorba de copii si tineri?

    Influentii ne influenteaza formarea identitatii

    Ceea ce ne inconjuram, ceea ce vizualizam si cu ce ne comparam ne modeleaza pe noi si pe identitatea noastra. Ca idealuri si modele de urmat, influentii pot contribui pozitiv la a ne face sa ne simtim motivati intr-o anumita zona. De exemplu, cand vine vorba de a nu-ti face propria valoare dependenta de aparentele exterioare. Sub hashtag-ul #bodypositivity, influencerii sustin o atitudine pozitiva si sanatoasa fata de propriul corp. De asemenea, ne pot incuraja sa luam masuri si sa sprijinim organizatiile de ajutor sau sa luptam pentru alti oameni sau pentru climat. Acesti asa-numiti „Sinnfluencers” (Sinn + Influencers) le incurajeaza adeptilor lor si atrag atentia asupra nedreptatilor din lume. Influencerii pot servi si ca suport pentru persoanele care trec printr-o perioada dificila, traume sau dependenta, impartasind experiente similare. Este important pentru ei sa-si foloseasca vocea si influenta pentru a-i ajuta pe oameni sa-si gaseasca drumul – inclusiv in chestiunile legate de credinta. „Christfluencers” (Christ + influencers) precum Jana Highholder, Theresa Bruckner, Pastor Engel sunt exemple in acest sens.

    Un alt motiv pentru care ne place atat de mult sa interactionam cu idolii nostri de pe Instagram, YouTube si bloggeri este ca acestia ne ofera un sentiment de apartenenta. Fie ca ma pot identifica cu cele mai mari trei subiecte ale marketingului de influenta – mancare, frumusete si calatorie – sau sa gasesc un blogger care, ca mine, este pasionat de desenul cu creta biodegradabila de trotuar – exista un grup de interese pentru fiecare grup de interese individual pe retelele sociale. o platforma.

    Scopul majoritatii influentelor este sa se prezinte in mod autentic, deoarece acest lucru ii face sa fie identificati cu noi. Spre deosebire de vizionarea unui film, modelele noastre online ne dau senzatia ca ne lasa sa participam la viata lor de zi cu zi, in care exista loc pentru esec. Acest lucru ne ofera o presupusa pauza de la presiunea sociala de a performa, ceea ce nu lasa loc pentru greseli. Multi adepti nu inteleg ca aceasta autenticitate racoritoare nu poate corespunde realitatii.

    Oricine va compara va fi nefericit

    Marketingul de influenta ne poate face foarte nemultumiti. Nu doar adolescentii, ci si „30 de ani” le pot zgudui increderea in sine pentru ca nu si-au decorat apartamentul in stilul scandinav incredibil de scump, desi influencerul lor preferat, care arata mereu atat de fericit, l-a recomandat asa. De ce este asta?

    Pentru ca ne comparam realitatea imperfecta si defectele si zgacnirile ei, saptamanile de 40 de ore, copii cu insecte de stomac, crize conjugale, o viata „normala” de adolescenta fara canal YouTube si vacantele pe balcoane cu realitatea portretizata si filtrata a influencerilor. Pentru ca oricat de autentice s-ar prezenta modelele noastre, in marea majoritate a cazurilor exista un concept in spatele acestei fatade. Ne lasa doar sa impartasim parti din viata lor, dar ei decid singuri ce dezvaluie si ce nu. Chiar daca influencerii se straduiesc pentru cat mai multa transparenta, un cont de Instagram nu corespunde realitatii. Si asa vedem poze cu oameni cu pielea perfecta, parul perfect ciufulit si camasa de noapte de marimea perfecta 32 care vor sa ne faca sa credem ca s-au „trezit asa” folosind hashtag-ul #wokeuplikethis. Nu vedem ca acest „instantaneu” necesita adesea 20 de imagini si poate chiar si un pic de editare a imaginii.

    Marketingul influentelor – opiniile si recomandarile de la influenti nu sunt intotdeauna autentice

    Influencerii sunt adesea platiti pentru asa-numita „plasare de produs”: daca influencerul favorit vorbeste despre parfumul ei preferat pe care ii place sa-l poarte cand iese in oras, atunci s-ar putea sa fie platita pentru el de catre producatorul de parfum. (Pe Instagram, de exemplu, acum trebuie precizat ca aceasta este publicitate.)

    Deoarece multi oameni se compara puternic cu idealurile lor si nu isi percep conceptele, poate aparea automat un fel de „devalorizare” a propriei vieti. Este important sa puneti la indoiala critic marketingul de influenta. Sa fii constient ca in spatele brandului se afla o persoana care nu este impecabila, dar a carei sarcina este sa se prezinte ca fiind „perfect imperfect”.

    Insotiti copiii si tinerii cu modelele lor de influenta

    Prin urmare, mai ales cu copiii si tinerii, are sens sa se uite impreuna cu ei la modelele lor de influenta si sa le transmita ca presupusa lor autenticitate, perfectiune si frumusete nu inseamna absenta lor. Ca viata noastra nu este mai putin importanta daca nu am facut un turneu in Thailanda de cinci luni, am slabit zece kilograme si nu am inventat un remediu pentru pielea impura. Modelele de urmat sunt bune, iar idealurile ne incurajeaza sa fim „cel mai bun sine”. Dar al nostru, si nu al altcuiva. Este logic sa te intrebi sincer: Ce pot folosi pentru mine, de unde pot obtine inspiratie si incurajare si de unde declanseaza comparatia un sentiment destul de invalidant in mine. Si, daca acesta din urma este cazul, fiti suficient de curajos pentru a nu urmari pur si simplu influentatorul.

    Recente

    Pe acelasi subiect